Sedlo Sedielko (z Hrebienka)

Sedielko (2 376 m n. m.) je najvyššie položené sedlo v Tatrách, cez ktoré vedie turistický chodník. Je situované medzi Zadným Ľadovým štítom a Širokou vežou. Spája Malú Studenú dolinu a Zadnú Javorovú dolinu.

Trasa:
Hrebienok (1285m) - cervena Starolesnianska poľana (bývala poľana Kamzík) - Obrovský vodopád - Zamkovského chata  - zelena Téryho chata (2015m) - sedlo Sedielko (2376m) , naspäť rovnakou cestou . Celkový čas .

Hrebienok (1285m) - cervena Starolesnianska poľana (bývala poľana Kamzík) - Obrovský vodopád - Zamkovského chata  - zelena Téryho chata (2015m) - sedlo Sedielko (2376m) - poľana od Muráňom - Tatranská Javorina (1000m) . Celkový čas .

Náročnosť: náročná, celodenná, prevýšenie 1 091 m

Z pokračujeme do lesa a širokým vlnitým chodníkom na Strarolesniansku poľanu. Prejdeme okolo  cez most ponad Veľký Studený potok a dlhými serpentínami na železný most cez . Terén sa stáva otvorenejším a ponúka sa nám krásny výhľad do Popradskej kotliny. Chodník pokračuje serpentínami a naberá výšku. Za zákrutou pri obrovskom balvane je pekný výhľad do záveru Malej Studenej doliny. Chodník opäť prechádza lesom k rázcestiu pri . Od rázcestia pokračujeme priamo cez les na čistinku kde stojí Zamkovského chata. Pokračujeme ďalej lesom miernymi serpentínami vedľa Malého Studeného potoka až po koniec lesného pásma. Odtiaľ kosodrevinou chodníkom z balvanov do strednej časti Malej Studenej doliny nad obrovskú lúku. Lúku obchádzame po pravej strane až pod jazernú stenu Malej Studenej doliny. Krátkymi, ale prudkými zákrutami začíname výstup po pravej strane jazernej steny a veľkým oblúkom doľava prechádzame cez potok, ktorý vyteká z jazernej steny. Pred nami je Veľký svah, strmé sutinové úbočie s početnými tiahlymi serpentínami. Veľký svah sa končí pri obrovskom balvane, v akomsi skalnom hrdle pod kolmou Žltou stenou. Tu vpravo hore skalným chodníkom pod Malý svah a opäť krátkymi a strmými serpentínami k  pri . Od chaty k výtoku Veľkého Spišského plesa. Odtiaľ strmo dole na dno doliny. Potom prudkými serpentínami hore v úbočí Pfinnovej kopy a vstupujeme do kotlinky pod Sedielkom, ktorá zostupuje až na dno kotliny. Pokračujeme trávnatým úbočím hore, až k . Odtiaľ sutinovo-skalným úbočím, vyššie sutinovým žľabom strmo hore až do sedla Sedielko.

Posledný úsek výstupu je veľmi namáhavý v pohyblivej sutine!
Keď je v žľabe letný sneh sneh výstup je mimoriadne nebezpečný a neodporúča sa!
Úsek Téryho chata - Sedielko: 1.11.- 15.6. UZAVRETÝ!

Zdroj: https://kamnahory.sk/Turistika/Vysoke-Tatry/Sedlo-Sedielko-z-Hrebienka.html